INTERIM MANAGER

Retail en fashion zitten in mijn bloed en is mij met de paplepel in gegeven. Als jongetje ging ik al met mijn vader mee op zaterdag naar winkelbezoek en al gauw had ik mijn hart verpand aan Retail. Het is namelijk iedere dag weer vechten voor de omzet, de klanten tevredenstellen, je medewerkers motiveren om het uiterste uit de winkel en de klanten te halen, de presentatie verzorgen. Je kan geen moment verslappen. Na mijn studie heb ik ook een aantal dagen in de week op de markt gestaan naast mijn eerste job bij Albert Heijn op de afdeling Marketing Services. Mijn vader heeft mij daarna opgeleid om zijn onderneming Gako over te nemen. 15 jaar heb ik met vele ups en downs het familiebedrijf mogen leiden en vele familiedrama’s overleefd. Uiteindelijk bleef er in 1997 niets anders over dan het faillissement aan te vragen van onze winkelketen met 25 winkels door heel Nederland en ca 200 werknemers. Een zware klap voor de medewerkers, en de familie. Mijn vader was inmiddels overleden en heeft dit gelukkig niet hoeven mee te maken. Mijn moeder begreep de situatie, maar 5 jaar na de breuk met mijn broer, heeft dit ook met mijn zuster een flinke wond opgeleverd, een blijvend litteken. Daarna heb ik als Franchisenemer voor een fantastisch Amerikaans lifestyle merk gewerkt, DKNY, en de 2 bestaande winkels in Amsterdam (PC Hooftstraat, Kalvertoren) uitgebouwd naar 5 freestanding stores en 1 outlet winkel. In deze periode heb ik in het hogere segment van de markt het merk leren branden, groeperen van producten, visual merchandising en product, product, product. Een fantastisch periode van 5 jaar waar ik nog vele vrienden aan heb overgehouden die in de mode werken. De volgende 2 bedrijven zijn zeker ook nog noemenswaardig: Oilily en Hans Textiel, beiden in roerige tijden.  In mijn Oilily periode heb ik een 15 tal internationale freestanding stores geleid en 5 outlet stores. Ik was hier ingerold door een Consultancy opdracht van KSA, dat nu door Accenture is overgenomen. Bij Hans Textiel had ik de leiding over 7 regiomanagers, een visual merchandiser en dus uiteindelijk verantwoordelijk voor 180 winkels door heel Nederland en ca 1000 werknemers.

Kortom: gedurende mijn hele carrière ben ik omzet, marge, kosten en alle kpi’s verantwoordelijk geweest, evenals voor het motiveren van de medewerkers en vooral niet te vergeten het inspireren, dan wel aansturen van de marketingafdelingen. Dit is wel een van mijn specialiteiten. Ik ben enorm gedreven en probeer mijn hobby ook over te brengen om mijn team.

Je kan me inhuren omdat je als ondernemer op een gegeven moment bedrijfsblind bent, wanneer iemand in het team uitvalt of als er een turnaround gerealiseerd moet worden. Bel me gerust op voor een vrijblijvende afspraak of stuur een email.